- Sønderjysk Sportsfiskerforening
  Forside » Dyringkær Put & Take » Dyringkær aktiviteter Min konto  |  Indkøbskurv  |  til Kassen
Kategorier
Køb af medlemskabAktiviteterDyringkær Put & TakeDyringkær aktiviteterKøb dagkort ( 4 )Indrappotere din fangst herFiskevandFiskehistorierFiskereglerFiskeriopsynHavfiskeriKystfiskeriKlubfaciliteterKlubaftenerPokalerUdvalgVandplejeMedlemsblad
Information

Indsat 11-10-2017

Indsat 07-05-2017

Konkurrence ved Dyringkær fiskesø.

Rigtig god dag ved Dyringkær fiskesø.

Søndag 7 MAJ afholdt vi den årlige konkurrence ved vores dejlige fiskesø. Ca. 0530 mødte de første fiskere. De fik naturligvis de pladser, de ønskede.

I alt var der 28 deltagere, hvilket er flot i forhold til tidligere års magre deltagelse.
En af årsagerne var nok det rigtig flotte fiskevejr med næsten ingen vind og sol hele formiddagen. Morgenen var ret kold, men solen fik hurtigt magt, og sidst på formiddagen var det næsten sommer. De fleste fisk blev dog fanget, medens det endnu var ret køligt.

Første fisk blev fanget efter ca. en halv minuts fiskeri. Det viste sig samtidigt at blive dagens største fisk (3,85 kg.) Resten af formiddagen kom mange tæt på. Faktisk så tæt, at de 6 største fisk lå inden for 500 gram. 2 Fisk var nøjagtig lige tunge, så da måtte reglen om, at den korteste af disse fik fortrinsret, tages i anvendelse (p.g.a. bedre kondition). I alt blev der fanget 30 fisk fordelt på 11 fiskere.

Der var blevet udsat 200 kg fisk. Heraf 100 kg over 3 kg. De største var på ca. 7 kg, havde jeg fået oplyst af leverandøren. De store på ca. 7 kg, og mange af de andre store og mindre fisk svømmer fortsat rundt i søen.

Det er bestemt mit indtryk, at deltagerne havde en rigtig god og hyggelig dag. og det var lige det, vi havde stilet efter. Vi havde kun reklameret med opslag ved søen og på vores hjemmeside, idet vi først og fremmest ønskede, at det skulle være en god dag for vores medlemmer og andre faste brugere af søen.

Den største fisk på 4,85 kg blev fanget af Carl Christian, og dermed løb han med præmiechecken på 1000 kr. Carl er en af vores trofaste tyske kunder. Han er kommet ved søen i snart mange år og har for øvrigt en gang tidligere for 7 - 8 år siden vundet konkurrencen.

Tillykke til Carl Christian og alle I andre vindere.

Tak til hjælperne og deltagerne. På gensyn næste år.

Indsat 01-05-2016

Søndag 1 MAJ afholdt vi den årlige konkurrence ved vores dejlige fiskesø. Lidt over 0500 mødte den første fisker, selvom starten først var kl. 0700. Han fik naturligvis den plads, han gerne ville have.

I alt var der kun 14 deltagere, men mange aktiviteter gør det svært at trække deltagere til. Et par havde nævnt, at de skulle til konfirmation, og andre prioriterede premieren på geddefiskeriet, men fakta er, at her i foråret vil man støde ind i andre aktiviteter, uanset hvilken lørdag eller søndag man lægger konkurrencen på. Vi fastholder derfor den første søndag i MAJ som vores konkurrencedag. Næste år falder den i det mindst ikke sammen med geddepremiere.

Det er bestemt mit indtryk, at de få deltagere havde en rigtig god og hyggelig dag.

Det var også i år et rigtig flot fiskevejr med næsten ingen vind og sol hele formiddagen. Morgenen var ret kold, (Jeg måtte have isskraberen i gang, før jeg kunne køre), men solen fik hurtigt magt, og sidst på formiddagen var det næsten sommer.

Første fisk blev fanget efter ca. en halv times fiskeri, men herefter gik der meget lang tid, før der igen blev fanget fisk. Sidst på formiddagen kom der dog en smule gang i fiskeriet, men i alt blev der kun fanget 11 fisk fordelt på 5 fiskere.

Der var blevet udsat mange fisk. Den største var på 6,6 kg, havde jeg fået oplyst af leverandøren. Det viste sig, at fisken faktisk vejede 6,71 kg. da den ved 11 tiden blev indvejet. Det var naturligvis vinderfisken. Mange af de andre store fisk svømmer dog fortsat rundt i søen. Mindst en af dem er over 5 kg.

Vi havde 7 flotte præmier at uddele, men som skrevet var der kun 5 mand, der fangede fisk, så et par præmier bliver gemt til næste år.

Den største fisk på 6,71 kg blev fanget af Jacob Adolphsen, og dermed løb han med præmiechecken på 1000 kr. Jacob havde en rigtig god dag, for af de 11 fisk, der blev fanget, tog han sig af de 5. Inden for fiskeri kan man jo til tider være heldig, men med 5 fisk er det ikke kun held, så har det også noget med dygtighed at gøre.

Tillykke Jacob og alle I andre vindere.

Tak til deltagerne og på gensyn næste år, gerne med en hel del flere fiskere.

Indsat 09-09-2015

Fiskekonkurrencen "Morgenstund har fisk i mund"  2015

Sønderjysk Sportsfisker Forening har nu i 7 år afholdt en årlig fiskekonkurrence, hvor vi fisker i alle vores vande eller fra kysten.
I år var der 27 deltagere, hvilket var flot taget den dårlige vejrudsigt i betragtning. Konkurrencen er koncentreret om fire fiskearter: Gedder, laks/ørred, aborrer og skaller. Fiskeriet på disse arter var ikke særlig vellykket. Der blev slet ikke fanget gedder, som jo egentlig er den fiskeart, der er højst rangeret. Der blev fanget 4 ørreder (3 havørreder og en bækørred) 2 aborrer og et større antal skaller.
Der blev dog også fanget andre fiskearter nemlig en stor flot ål og flere brasen, hvoraf den største var på 63 cm. Den store brasen blev fanget af Niels Mathiesen. Der blev også fanget mange små hork - en fisk, som vi jo ellers kun ser som maveindhold på store fisk.

Der var præmier til:
Gedder: ingen.
Ørred: Henrik Andreas Geleff: Havørred 62 cm.
            Leo Hansen: Havørred 60 cm.
            Niels Nørregaard Petersen: Havørred 53 cm.
            Rasmus Ravn: Bækørred 32 cm. (En juniorfisker, der var med bedstefar ude at fiske.)

Aborre: Michael Røge: 34 cm.
              Jesper Lind: 24,5 cm.

Skaller: Ole Mathiesen: 27,5 cm.
              Jesper Lind: 27,5 cm. (1. og 2. pladsen blev afgjort med lodtrækning.)
              Niels Mathiesen: 26 cm.
              Fin Jensen: 25,5 cm.

Vejret var et kapitel helt for sig selv. Dagen startede nogenlunde, men midt på formiddagen blæste det kraftigt op, og der kom nogle gevaldige regnbyger. På et tidspunkt blæste det så kraftigt, at flagsnoren løsnede sig, så vores foreningsflag hang vandret ud i luften.
Men på trods af det ret dårlige vejr var det mit indtryk, at alle havde en rigtig hyggelig dag. De fleste deltagere (uanset om man havde fisk til indvejning) havde fundet vej til huset ved dammen kl. 14.50, da indvejningen sluttede, og her gik snakken livligt omkring grillpladsen indtil præmieoverrækkelsen kl. 1500. Med gode hjælpere til at fastholde resultattavlen blev den del også godt overstået jf. ovenstående resultater.
Martin Skov og Ole Mathiesen var med til at skabe hyggen, idet de havde opstillet foreningens tombola, hvor der også var en livlig aktivitet.
En stor tak til hjælpere og deltagerne. På gensyn næste år i et forhåbentlig lidt bedre vejr.

Mvh.

Indsat 05-05-2015

Konkurrence ved Dyringkær fiskesø.

Søndag 3 MAJ afholdt vi den årlige konkurrence ved vores dejlige fiskesø. Lidt over 0500 mødte de første fiskere, selv om starten i år var rykket til 0700. I alt var der 11 deltagere, hvilket var meget under det forventede, og også 10 personer mindre end sidste år. hvor vi også var lidt skuffede over deltagerantallet.

Snakken gik livligt omkring og på tværs af søen, og der blev fanget mange fisk. 32 fisk blev det til, og hertil kommer, at nogle fisk blev genudsat. Det var også i år et perfekt fiskevejr med en smule vind og lidt sol sidst på formidagen. Morgenen var ret kold, (Jeg måtte have isskraberen i gang før jeg kunne køre), men det med kulden er jo kun et spørgsmål om at have den rette påklædning på.

Første fisk blev fanget efter ca. en halv times fiskeri. og fangsten fortsatte herefter jævnt fordelt ud over dagen. Der blev fanget fisk fra 0,7 kg (jeg vidste ikke, at vi havde så små fisk i søen, men der må være "smuttet" et par stykker i sorteringen fra leverandøren) og op til underkanten af 4,5 kg.

Der var blevet udsat mange fisk. Den største var på 6,5 kg, og denne fisk blev faktisk fanget af Leon, men fisken var fejlkroget og blev derfor genudsat (rigtig flot sportsånd udvist af Leon). Den store og mange af de andre store fisk svømmer derfor fortsat rundt i søen.

Vi havde 9 flotte præmier at uddele. Der var 10 mand ud af de 11, der fangede fisk, og for at den sidste, der fangede fisk, ikke skulle gå hjem uden præmie, fik han en trøstepræmie i form af et frikort til 4 timers fiskeri. Vi kan i år derfor sige, at alle, der fangede fisk, også fik præmie. (Med kun 11 deltagere var underskuddet sikret, så vi kunne lige så godt løbe linen ud og også uddele præmie nr. 10).

Den største fisk, der blev indvejet, var på 4,27 kg. Det var Casper Pedersen, der tog denne flotte fisk og dermed løb med præmiechecken på 1000 kr. Faktisk fangede Casper en på 4,45 kg, men den blev fanget i sidste minut og nåede ikke at blive indvejet, før konkurrencen sluttede, så det var for ham heldigt, at han også havde den næststørste fisk.

Tillykke Casper og alle I andre vindere.

Tak til deltagerne og på gensyn næste år, gerne med en hel del flere fiskere.

Indsat 14-05-2014

Rigtig god konkurrence ved Dyringkær fiskesø.

Søndag 4 MAJ afholdt vi den årlige konkurrence ved vores dejlige fiskesø. Lidt over 0500 mødte de første fiskere. I alt var der 21 deltagere, men på linie med samme antal deltager sidste år.

Det er bestemt mit indtryk, at alle deltagere havde en rigtig god og hyggelig dag.
Snakken gik livligt omkring og på tværs af søen, og der blev fanget mange fisk. 42 fisk blev det til, og hertil kommer, at nogle fisk blev genudsat. Det var perfekt fiskevejr med en smule vind og lidt sol sidst på formidagen. Morgenen var ret kold, men det er jo kun et spørgsmål om at have den rette påklædning på.

Første fisk blev fanget i aller første kast og fangsten fortsatte jævnt fordelt ud over dagen. Der blev fanget fisk fra godt 1 kg og op til underkanten af 3 kg.

Der var blevet udsat mange fisk. Der var problemer med at levere store fisk så de største var i år kun omkring 4 kg. Der blev ikke fanget fisk over 3 kg, så de store svømmer fortsat rundt i søen.

Vi havde 8 flotte præmier at uddele. Alle fik naturligvis ikke præmier, men de fleste fangede dog fisk, og det er jo en præmie i sig selv.

Den største fisk, der blev indvejet, var på 2,80 kg. Det var Per Gaedt, der tog denne flotte fisk og dermed løb med præmiechecken på 1000 kr. Det var en dramatisk fangst. Per fik bid ca. 2 minutter i 12 da han var ved at pakke sammen. Det var med maximal fart, fisken blev trukket ind, og der blev løbet i fuld fart for at indveje fisken, der viste sig at være dagens største.

Tillykke Per og alle I andre vindere.

Tak til deltagerne og på gensyn næste år.

Indsat 07-10-2013

En ”lille” rapport fra Dyringkær fiskesø.

I skrivende stund har vi ca. 1 måned tilbage som almindelig P & T sø.
Fra 1 NOV til 28 FEB kan foreningsmedlemmer som bekendt fiske gratis i søen. (Husk kun en stang og max 2 fisk pr. dag).

På nuværende tidspunkt kan vi sige, at det igen bliver et rigtig godt år.
Pga. det kolde forår kom vi ca. en måned senere i gang, men til gengæld har den gode sommer bevirket, at vi i sommermånederne har haft rigtig mange kunder.
Vi har som altid kæmpet med grøde i søen. Vi har bekæmpet det fra bredden ved at slå med le, og vi har sejlet på søen trækkende en stor le efter båden, men alligevel har der i den varme perioder været rigeligt med grøde. De fleste har dog haft forståelse for, at sådan vil det altid være, når vi ikke vil eller må anvende kemikalier.
I den varme periode har vi haft et par klager over ”muddersmag” i fiskene. Vi kan garantere, at vi har vand af en god kvalitet, og fiskene, vi køber, er også af en meget fin kvalitet, men alligevel har vi i perioder dette problem. Et problem stort set alle P&T søer og dambrug kender.

Her er hvad nettet – lidt teknisk - skriver om baggrunden for muddersmagen.
Mudret eller jordagtig smag i ferskvandsfisk menes at skyldes forbindelserne geosmin og methylisoborneol, der dannes ved vækst af bakterier (Streptomyces) eller en alge (Fossombronilla pusilla). Forbindelserne er altså naturligt tilstede i miljøet. De bakterier og alger, der udskiller geosmin og methylisoborneol, er ikke specielt knyttet til små "mudrede" vandhuller, men forekommer selvfølgelig også dér. De findes også i store søer (både grønne og klarvandede) og i vandløb. De findes altid i små mængder, men det er kun, når der sker særligt store opblomstringer af dem, at de smagsstoffer, de udskiller, bliver "smaglige" i fisk og dermed et problem for fiskens kulinariske værdi. Opblomstringer er mest almindelige om foråret. Så vidt det vides, (men det er lidt usikkert) er det mest ved et mellemhøjt niveau af næringsstoffer, at disse bakterier og alger trives. Det er derfor ikke lige sandsynligt, at der sker store opblomstringer i alle søer og vandløb. Stofferne optages meget villigt i fiskenes væv, men det er ikke alle arter af fisk, der optager dem lige godt. Der er mange fisk inden for ordenen salmoniformes, der er gode til at optage stofferne, eksempelvis ørred, laks og gedde samt helt. Ål kan også smage af "mudder", mens eksempelvis aborrer tilsyneladende sjældent gør det. Geosmin er almindeligt forekommende i jord og udgør faktisk en vigtig smagsingrediens i visse rodfrugter som eksempelvis rødbeder. De vil slet ikke smage rigtigt hvis de ikke indeholder geosmin.
Hvad kan man gøre?
Nogle mener at man kan fjerne ”muddersmagen” ved at lægge fiskene en times tid i vand tilsat 3-4 skefulde salt. Jeg plejer at anbefale, at når man renser og gør fiskene klar til fryseren så skærer man et lille stykke kød fra og smider det på panden i to minutter. Hvis der er et problem vil det straks kunne lugtes eller smages og så er der ingen grund til at gemme fisken.

For os, der arbejder med at passe søen, er det glædeligt, at vi har haft mange gæster, og at rigtig mange har givet udtryk for, at det er en god sø med pragtfulde omgivelser. Mange giver også udtryk for, at der altid er pænt og ryddeligt omkring søen. En ros jeg vil give videre til det frivillige udvalg, der passer søen.

Foreningsmedlemmer har svigtet lidt i forhold til sidste år, men der er fortsat mange medlemmer, der dyrker denne form for fiskeri. Tak for jeres opbakning.
Vi kunne dog godt tænke os lidt større opbakning til vores arrangementer: konkurrence, familiedag og fiskenat. Her har tilslutningen igen været ringe. Manglende tilslutning til arangementer er jo desværre noget, de fleste foreninger kender til.
Hvis vi den sidste måned undgår indbrud eller andre store udgifter, vil vi igen i år få et pænt overskud, der kan bruges til foreningens øvrige aktiviteter.

Hyggeaftener ved Dyringkær i vinterhalvåret
Fra NOV til og med APR holder vi klubaften/hyggeaften i huset ved søen.
Det foregår første og tredje torsdag i hver måned.
Vi mødes kl. 1900 til ca. 2130. Normalt starter vi med lidt gensidig orientering om nyt i foreningen, og herefter hygger vi os over en kop kaffe med fluebinding, spindefremstilling eller hvad vi nu har lyst til.

Har du spørgsmål, kan du kontakte Per tlf., 50 93 39 20 eller Kaj 29 70 81 53.

På Dyringkær udvalgets vegne.

Indsat 05-05-2013

Rigtig god konkurrence ved Dyringkær Put & Take.

Søndag 5 MAJ afholdt vi den årlige konkurrence ved vores dejlige Put & Take.
Kl. 0500 mødte de første fiskere. Direkte fra en god bytur. I alt var der 22 deltagere.

Snakken gik livligt omkring og på tværs af søen, og der blev fanget mange fisk. 37 fisk blev det til, og de fleste af fiskene var i en rigtig god størrelse. Det var perfekt fiskevejr med en smule vind og lidt sol sidst på formiddagen. Morgenen var ret kold, men det er jo kun et spørgsmål om at have den rette påklædning på.

Første fisk lod vente på sig, men efter en god halv times fiskeri kunne en meget stolt junior (Alfred) lande en flot ørred på 2,68 kg. Der blev fanget fisk fra godt 1 kg og op til underkanten af 4 kg.

Der var blevet udsat mange fisk.
De største var op til ca. 6 kg, så de svømmer fortsat rundt i søen.

Vi havde 9 flotte præmier at uddele. Alle fik naturligvis ikke præmier, men de fleste fangede dog fisk, og det er jo en præmie i sig selv.

Den største fisk, der blev indvejet, var på 3,72 kg. Det var Stig Brodersen, der tog denne flotte fisk og dermed løb med præmiechecken på 1000 kr.
Det utrolige var, at også sidste år vandt Stig med en fisk på 3,72 kg.

Det var en meget forpustet Stig, der indvejede vinderfisken. 4 minutter i 12 gav han modhug og aldrig er en fisk blevet landet så hurtigt, og jeg tror, det er mange år siden, Stig har løbet så hurtigt for at kunne indveje før kl. 1200, men han nåede det.

Tillykke Stig og alle I andre vindere.

Tak til deltagerne og på gensyn næste år.

Indsat 05-06-2010

Fiske familiedag

Blev afholdt
lørdag den 4/6 fra kl 9.00 til 15.00

Rigtig dejlig familiedag ved Dyringkær fiskesø.
Lørdag den 4 Juni, blev der holdt familiefiskedag ved vores dejlige P&T sø. Vejret kunne ikke blive bedre.
En næsten skyfri himmel og dog en behagelig temperatur. Dette bevirkede, at ca. 70 personer, hvoraf hovedparten var børn, kom forbi søen.
Ved søen havde alle mulighed for at binde en flue eller fremstille en spinner, men naturligvis først og fremmest muligheden for at fiske.

Der var sodevand og kage til alle, og det var også muligt at vinde store og små præmier i vores tombola.

Alle kunne ligeledes se vores nyrenoverede lokale ”Æ fiskehyt”. Rigtig mange kiggede forbi, og alle var jo enige i, at vi havde fået et rigtig godt lokale med en flot udsigt ud over søen.

Fisk blev der dog taget, men kun 10 styk, hvoraf de to mindste var skaller.

Godt vejr for mennesker er ikke nødvendigvis godt fiskevejr. Solen skinnede som sagt fra en næsten skyfri himmel, og det var nok årsagen til, at fiskene ikke rigtig ville lege med. Vi så adskillige fisk, der sprang og ringede, men bide ville de ikke. For at sikre børnene en god fiskeoplevelse var der ellers sat 100 kg ekstra små fisk ud (700 – 900 g), idet denne størrelse normalt er lidt mere hugvillig.

Børn, der fanger fisk, ender jo ofte med at blive lystfiskere for resten af livet, og glæden ved fiskeri og naturen deler vi jo gerne med så mange som muligt.

Største fisk blev taget af kun 6 årige Simon, der fangede en flot ørred, der var næsten lige så stor som ham selv. Der var naturligvis små præmier til vinderne, men også de, der ikke fangede fisk, fik et lille blink eller spinner med hjem.

Fiskefangerne var:
Thomas      42,0 cm.
Zaurbek      18,5 cm.
Christian     13,5 cm.

Dagen var dog lang for de mindste af børnene, så næste år holder vi nok præmieoverrækkelse ved middagstid. De, der ønsker det, kan så fiske videre om

eftermiddagen, dog uden at kunne vinde præmie.

Tak for den flotte deltagelse og på gensyn næste år.

På vegne af Dyringkær gruppen.

Indsat 30-07-2010

Unge handicappede prøver at fiske ved Dyringkær fiskesø.

ASF Dansk Folkehjælp har en snart 40-årig tradition med at afholde en uges lejrskoleophold for unge handicappede. Stedet, hvor det foregår, er Sønderballe lejrskole, og det er herfra, man kører ud til de forskellige aktiviteter, man har i løbet af ugen. Lejrskolen bliver drevet af en flok frivillige hjælpere, hvoraf mange har afsat en uges ferie til formålet. Flot.

I år ville man gerne forsøge at fiske med den mest rørige del af lejrskoledeltagerne. De unge var i alderen fra 7 til ca. 17 år. Jeg blev kontaktet for at høre, om det var noget, vi kunne finde ud af, dels med instruktion og praktisk hjælp og dels med lån af fiskeudstyr. Jeg sagde naturligvis ja, og da jeg omtalte henvendelsen på vores ugentlige aften ved Haderslev Dam, tilbød Finn Jensen straks at hjælpe.

Fredag den 23 JUL skulle slaget stå, og kl. 11 ankom der en bus med unge håbefulde fiskere. Forinden havde Finn og jeg klargjort 10 sæt fiskeudstyr, og for en sikkerheds skyld havde jeg også været i haven for at grave efter orm.

Efter en kort instruktion startede fiskeriet. Nogle fiskede med Power Bait og andre med orm, men alle med en vældig iver for at fange fisk.

Solen skinnede fra en næsten skyfri himmel, og det var nok også årsagen til, at fiskene ikke rigtig ville lege med. Vi så adskillige fisk, der sprang og ringede, men bide ville de ikke. En enkelt fisk blev det til, og det var en lille aborre på ca. 15 cm, der var kroget så dybt, at den måtte aflives. Selv om fangsten var beskeden, blev den passet, som om det var en rekordfisk, og selv om jeg antydede, at den nok ret hurtigt ville komme til at lugte i en varm bus, så var der ikke noget at gøre: Fisken skulle med tilbage til lejrskolen, så alle kunne se og beundre den unge fiskers første fangst.

Efter ca. tre timer skulle man tilbage til lejrskolen, men det var en flok glade unge mennesker, der steg på bussen efter at have haft en rigtig god oplevelse med fiskeri ved Dyringkær fiskesø.

For Finn og mig var det en oplevelse at hjælpe de unge og mærke den tillid, de viste os. efter at de havde fundet ud af, at vi var nok ikke så slemme, som vi så ud til. Specielt når der skulle orm på krogen, var de hurtige til at bede om hjælp!

Indsat 13-06-2010

Familedag d. 5 Juni

Billeder fra familiedag, taget af Lars Østergaard Jensen.

Indsat 23-03-2010

Indsat 16-03-2010

Dyringkær Put & Take sø

På Ribe landevej 152, lige uden for bygrænsen i Haderslev, har SSF et rigtig dejligt areal, hvor foreningen driver sin egen fiskesø. Søen er åben som P&T sø det meste af året, men fra 1 NOV til 1 MAR er det kun foreningens medlemmer, der må bruge søen. På området har vi toilet, renseplads og adskillige grillpladser.

Søen er ca. 30.000 m2 stor og en rigtig naturperle. Ved søen og det omkransende areal er der et rigt dyreliv. Man kan være heldig og se rådyr, hare og ræv. Fugle er der også mange af. En svanefamilie har holdt til ved søen i mange år, hejren ser man ofte, og isfugle holder også til ved søen. Fisk er der naturligvis også mange af. Vi udsætter fortrinsvis regnbueørred, kildeørred og somme tider guldørred, men der er også en del store karper i søen. Karperne må nu også fanges, men efter måling og foto skal de nænsomt genudsættes da de er med til at holde grøden nede. (Se reglerne ved søen.)

Området er fredet og som sagt en rigtig naturperle og et oplagt valg for familieudflugten. Tag lidt kul med til en af de mange griller langs søen. Tilbered lidt lækkert til ganen (naturligvis helst en lækker nyfanget ørred) og nyd så maden og lad roen falde over jer medens i fortsat holder øje med fiskestængerne. Så kan dagen ikke blive ret meget bedre.

Søen er let at komme til, og er du lidt dårligt gående, har vi indrettet en plads, hvor bevægelseshæmmede har fortrinsret til at fiske fra. Vi kan ikke give fangstgaranti, men vi kan love jer, at man altid får noget med hjem om ikke andet så en god naturoplevelse.

Regler for medlemmer.

Der er efterhånden mange medlemmer, som benytter sig af foreningens tilbud: Fiskeri til ½ pris i vores egen P&T. Den lave pris medfører dog begrænsninger idet der kun må hjemtages en fisk per betalt time per stang.

Voksne medlemmer må medtage et barn til og med 12 år uden beregning. Det skal være barnet selv der fisker (må ikke være en undskyldning for at den voksne fisker med flere stænger) og fiskene barnet fanger, skal indgå i den betalendes kvote, altså en fisk pr. betalt time.

Vi er 11 medlemmer, der hygger os med at passe og pleje søen. Herudover har vi forskellige tiltag omkring søen. F. eks. afholder vi konkurrence, nat fiskeri, familiedag m.m.

Er du med i en klub eller ansat i et firma, hvor I afholder fiskekonkurrencer, så få dem, der står for det, til at indhente tilbud. Du kan aftale med Kaj 2970 8153 eller evt. Stig 7356 2241.